tisdag 29 december 2015

Jul och nyår

Så har julen firats med allt vad detta innebär och jag har också hunnit med att jobba en del, även på självaste julafton. 14.30 slutade jag och sedan hem och i duschen och sedan mötte jag upp resten av familjen hos min syster. 
När jag ser tillbaka på alla frestelser gällande mat och julgodis så har jag inte ätit 1/20 av allt som jag normalt sett alltid har "smällt" i mig under julen. Jag hade dock hunnit gå ner 20 kg innan jul och nu hade jag gått upp 1,5 kg! Inte mycket alls men jag är tvungen att ta detta på allvar och det gjorde jag. Nu har jag tappat 1,5 kg igen och nu kämpar vi vidare mot målvikten. 

Jag har haft huset fullt under jul. Min son och svärdotter från Skottland har varit här och jag njuter ju såklart av att ha min son i närheten. 

Idag har jag hämtat nya Shakes på posten från Slanka och äntligen fanns min favorit i lager: Tutti Frutti :) denna var slut i lager sist jag beställde och detta är förståeligt då den är väldigt god! 
Den 18 januari ska jag tillbaka till dietisten på Sahlgrenska och då inleds nästa period innehållande frukost, lunch och 2 Shakes. Jag känner att kroppen har reagerat på mat då jag nu endast äter frukost och dricker 3 Shakes. 

Livet är över 20 kg lättare nu och jag mår så bra! Jag unnar verkligen andra också att få känna av denna underbara känsla av kraftig viktnedgång för det är en häftig känsla! Jag är gladare, piggare men framför allt är jag inte längre kraftigt överviktig! 
Tänk på att använda mitt tips:
Reagera, konstatera och agera!! 

God fortsättning och gott nytt år!
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar