torsdag 3 december 2015

Slutet närmar sig på ren VLCD

På måndag har jag gjort mina 12 veckor med ren VLCD kost. Jag har druckit 4 Shakes/dag (Slanka) i 12 veckor. När jag tittar tillbaka på dessa 3 månader så är det lite blandad kompott men över lag så måste jag säga att det har gått över förväntan. På måndag den 7 december ska jag vägas igen på Obesitas avdelningen på Sahlgrenska sjukhuset och jag ska också träffa min dietist för första gången och dagen efter börjar jag att äta frukost och sedan under resten av dagen dricker jag 3 Shakes. Detta fortsätter jag med i x antal veckor (hur många bestäms på måndag). Det är med blandade känslor som jag ska börja äta igen och det är en nästan euforisk känsla över att jag äntligen sakta men säkert kommer tillbaka till "matlivet" men skillnaden är att jag kommer att äta en helt annan mat än jag gjorde innan. Viss mat försvinner helt, viss mat minskas bara och det som är mest spännande är all den nya maten som jag ska introducera för min kropp. God mat såklart, men också tillåten, nyttig mat ihop med motion. Jag är så rädd om min viktnedgång så jag har fortfarande ett starkt fokus och kraft kvar att kämpa vidare för att nå min målvikt och sedan också kämpa för att hålla vikten som verkligen är en uppgift som heter duga. 
Jag ska klara det!

Mitt liv som "inte överviktig" välkomnar jag med både spänning och fokus men framför allt med en god hälsa, lycka och massa energi. Jag mår så bra!! 
Mina ord...reagera, konstatera och AGERA!
Kramar från mig till dig :)
/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar