söndag 29 november 2015

Första advent med VLCD och Slanka

Ja idag är det första advent och tiden flyger iväg. Snart är det julafton med allt vad detta innebär och det är en enorm utmaning för mig just nu för en del matvanor har ju även jag men jag inser också att de flesta av dessa vanor har ju varit helt fel. Mina tankar går ganska omgående till allt julgodis som skumtomtar, marsipan mm som man genom alla år har tryckt i sig :). Jag har säkert njutit men också klagat varje julafton på hul j...kla mätt man har blivit. I år blir det inte riktigt på samma sätt. Mina  tankar är mycket fokuserade på att verkligen klara denna julens alla frestelser. Jag är dock inte så orolig för jag är väldigt rädd om min otroliga viktnedgång (som nu närmar sig 20 kg) och det finns nog inte så mycket som faktiskt kan störa mitt fokus just nu. Jag känner mig stark och mycket glad! Idag kommer barn och barnbarn på besök och vi ska gå på julmarknad med både tomte och annat mysigt för alla barn. Njuter så enormt när jag har mina nära och kära runt mig. Jag har också fått tillbaka min energi och ork för att leka med mina barnbarn och jag tror att dom också märker förändring på sin mormor för mitt äldsta barnbarn tittade en dag på mina kinder och sa "mormor din kind är mindre" ååhhhh min lille prins...älskar mina barn och barnbarn så oändligt mycket!
Nu önskar jag er alla en fantastisk första advent och tänk på.....
Reagera, konstatera och AGERA!
Vi klarar detta tillsammans!

Kramar Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar