måndag 2 november 2015

5 veckor kvar med VLCD

Så var det måndag igen och som vanlig blåste helgen förbi som en storm. Tiden går så fort så man har problem att hinna med. Tänk, i morgon tisdag så är det "endast" :) 5 veckor kvar med VLCD kost. Jag känner verkligen på kroppsstorleken att den minskar i omfång :). Mina kläder hänger och dinglar och bälte är ett måste i byxorna om jag inte ska tappa dom. Detta är en fantastisk känsla som jag njuter av varje sekund. Jag tror att jag har tappat ca hälften av de 30 kg som  mitt mål är och jag har det lite bättre nu efter förra veckans kämpande. Det är verkligen tur att de jobbiga perioderna inte varar så länge för då hade nog detta varit ohållbart. Inte ens jag orkar kämpa så lång tid även om jag är enveten :).

Dagarna känns som om dom blir kortare varje dag då mörkret träder in tidigt och det kan väl många gånger vara jobbigt men jag måste erkänna att det är mysigt att få tända alla levande ljus. Värmen inombords stiger och man känner att det snart är jul. Jag ser verkligen fram emot att julpynta och så småningom ta fram gran och allt som detta innebär. I år får jag dock se bort ifrån all julmat då jag strax efter jul endast har ätit frukost i tre veckor och skall börja äta frukost och lunch. Men jag är övertygad om att det kommer fler jular och då också istället kunna äta lite mer hälsosam julmat. När jag i dagsläget tänker på mat så är det mycket jag är sugen på men det är inte den maten jag åt innan min VLCD period startade utan jag ser faktiskt fram emot att lära mig äta den hälsosamma maten. Jag tror att jag i något av mina förgående inlägg nämnde att jag samlar både recept och skriver ner en massa bra tips på bra matlagning. Detta har blivit ett intresse och jag känner att jag redan nu samlar energi för att verkligen sträva efter att laga bättre och hälsosammare mat. Jag har gjort detta valet i mitt liv nu och jag ser verkligen fram emot denna nästa resa i "matlagningsvärlden".

Jag har också såklart beställt nytt paket med påsar ifrån Slanka och som vanligt var det inga problem. Jag har också varit i kontakt med min kontakt på Slanka och då också fått reda på att det är lite problem att hitta min blogg när man söker på Internet. Jag måste fixa detta såklart men det är så bra att dom är så noga och detta är ju en fördel både för dom och mig att min blogg blir mer sökbar. Tänk vad lätt det är annars att hitta information på "nätet". Herr eller fru Google vet ju allt! :). Jag vill ju gärna att alla ska kunna ha nytta av det jag skriver och hitta kanske både stöd och inspiration om det skulle behövas i en viktminskning.

Nu önskar jag en god natt och som vanligt...på återseende!
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar