måndag 5 oktober 2015

Ingelas viktresa dag 18, 19 och 20

Ja då har jag snart avverkat 3 veckor på min VLCD period. Helt otroligt vad tiden går fort. Jag har denna helg pluggat inför en examination som jag gjorde idag och i skrivande stund har jag ännu inte fått reda på vilket slutbetyg jag har fått på kursen. Oavsett så kan jag notera att jag det fungerar mycket bra att både plugga och kämpa inför en examination när man lever på flytande kost. Jag inser om och om igen hur mycket som verkligen fungerar. Jag märker dock att mina krafter tar snabbare slut och får vila mig oftare men detta visste jag ju innan jag började. Man ska dock uppleva saker och ting för att verkligen tro på det.
Jag känner väldigt mycket på mina kläder nu att det händer en del gällande vikten och jag jag ser verkligen fram emot den 19 oktober då jag ska tillbaka till Sahlgrenska igen för andra vägningen.

Idag har jag bakat tekakor. Kan ni fatta att jag står där och bakar med vetskapen om att jag inte får varken smaka eller äta alls. Men detta är faktiskt en del av min terapi då jag utsätter mig för diverse olika vardagssaker och detta för att jag måste inse att mycket både luktar och smakar underbart så kan jag inte gå tillbaka till mitt gamla ätsätt för då har jag snart tillbaka alla kilo igen. Detta är inget alternativ för mig så jag gör som vanligt....reagerar, konstaterar och agerar. Detta funkar faktiskt och jag måste dock erkänna att jag längar inte efter min s.k "gamla tid" gällande mat utan jag har faktiskt börjat att syna olika kokböcker och skriver ner "rätt" mat som jag kan äta efter min VLCD period. Jag kan ärligt säga att jag längtar inte efter fet och onyttig mat, för detta har förstört så mycket i mitt liv, utan när jag sitter och tittar i dessa kokböcker så ser all fisk, skaldjur, kyckling mm så underbart gott ut och detsamma gäller alla dessa fantastiska grönsaker! Jag kan sitta och fullständigt dregla över en krispig sallad. Helt otroligt men kroppen sköter faktiskt detta själv när man, som jag nu gör, rensar sin kropp från både slaggprodukter och en del gifter. Resultatet blir då att kroppen längtar efter den nyttiga maten istället.

Jag och min sambo var bortbjudna i lördags och där fanns det både god mat och snacks i form av både chips och ostbågar. Jag kan ju erkänna att det såg så fantastiskt gott ut men.... jag reagerar, konstaterar och agerar...Jag drack bubbelvatten och jag hade ju såklart min Slanka shake med mig som jag drack en gång under kvällen så jag klarade mig väldigt bra! Jag var väldigt stolt över mig själv efter den kvällen. Jag fixade även detta! Jag har också idag beställt mer påsar ifrån Slanka och det går fort för det är så himla enkelt att navigera på deras hemsida. Jag har också Slankas app i min Iphone och detta är väldigt bra för jag har det mesta av all information jag kan söka t.ex. när jag ska börja äta igen kan jag kolla både kolla i kaloritabell och hitta goda och inspirerande recept. Jag kan också sätta ihop en måltid och kolla så jag den inte innehåller för mycket kalorier. TOPPEN!!

Jag ska också nu börja att ta bort de kläder som blir för stora för jag vill aldrig se dem igen! Detta tror jag är en mycket viktig process. Jag sparar inga stora kläder för de kläderna hade jag när jag var överviktig och jag vill inte återkomma till den tiden. Jag kan dock inte köpa nya kläder under denna VLCD perioden utan jag måste avvakta tills dess jag kanske stannar i vikt och kan se vilken storlek ungefär jag kommer att sluta på.
När jag står där och slänger ner mina stora kläder i säcken så säger jag faktiskt ordagrant farväl. Aldrig mer! Aldrig mer! Aldrig mer!

Jag önskar er alla en härlig måndagskväll och jag säger som vanligt : På återseende :)
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar