torsdag 8 oktober 2015

Ingelas viktresa dag 23

God kväll :)
Jag har haft en härlig dag med mycket energi och stort välmående. Jag har börjat att samla idéer och recept på sund men god mat. Detta är också en del i min "matterapi". Jag förbereder mig för att kunna förändra mitt sätt att äta på ett lätt och bra sätt. Att kunna göra mat som inte tar lång tid, inte för dyr men smakar underbart och på samma gång är sund är för mig otroligt viktigt. Jag tänker hela tiden på att jag aldrig vill väga alla de där kilo igen. Det blir en stor förändring och därför vill jag kunna vänja mig redan nu i mitt tankesätt och kan jag då ha färdiga tips och idéer klara när jag ska börja äta igen så är jag övertygad om att det blir lättare för mig att hålla mig sund och framför allt hålla min vikt. Jag tittar på matprogram på tv och det är inte jobbigt att utsätta mig för det nu för jag ser all härlig mat jag verkligen kan äta sedan. Rätt mat. Åter igen....reagera, konstatera, agera. Detta kommer att följa mig lång tid framöver gällande min viktresa och jag använder dessa ord också i många andra lägen i livet. 
Då väntar arbete både fredag och lördag kväll och det känns bra att jag klarar det även om jag bara får i mig så få kalorier. Det har verkligen blivit en vana nu att ta med mina påsar överallt. Det fungerar toppen! 

Här nedan ser ni foto på Slankas goda soppor. Dessa soppor är verkligen att rekommendera. På Slankas hemsida (även i Slankas app) kan man få många goda tips gällande både kryddor man kan använda och, efter VLCD perioden, vad man kan använda till dessa soppor. 

På återseende :)
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar