torsdag 22 oktober 2015

Ingelas viktresa dag 35-37

Dessa dagarna har gått bra förutom att jag har haft en del stunder då jag mått lite sämre. Min yrsel blir bättre när jag dricker den vätska jag måste dricka varje dag (minst 2,5 l). Men jag är ganska dålig på att få i mig all denna vätska men jag måste skärpa mig! Min sköterska sade till mig ist jag var på SU att risken för att svimma är större än jag nog fattar när man inte sköter sitt vätskeintag under en VLCD period. Detta tog skruv och jag insåg ju direkt att yrseln finns hos mig på kvällarna bara för att jag inte får i mig all vätska som jag ska dricka. SKÄRPNING OLSSON :)

Jag har nu jobbat 2 dagar och detta har också gått bra men idag har jag mått lite kasst fram och tillbaka under dagen och jag har även haft en del ont i magen under dagen med. Jag får nog tänka på att dessa 12 veckor inte bara kan flyta :) förbi och jag inte alls mår konstigt någon gång. Det måste ju komma någon/några dagar som är värre än andra och som också innehåller vissa svackor i mitt välmående.

Jag har under dessa dagar träffat många härliga människor både på jobbet och på fritiden och detta är återigen så givande för mig. Jag har fått tillbaka lusten att ha ett riktigt socialt liv och jag känner också att kraften och energin finns för detta. När jag var som störst orkade jag ingenting kändes det som. Jag var ofta nedstämd och arg. Arg på mig själv att jag lät det gå så långt med mitt ohälsosamma liv...Jag vill leva länge och njuta av familj, vänner men också av mitt egna liv utan att må dåligt. Jag vill uppleva saker, resa men framför allt känna styrka och kraft i kroppen till att göra dessa saker i livet som att tex leka med mina barnbarn utan att nästan få hjärtinfakt.

Denna gången blir inte mitt inlägg så långt för tröttheten är massiv idag :)
På återseende :)
Kramar Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar