onsdag 14 oktober 2015

Ingelas viktresa dag 27, 28 & 29

Juvliga dag!! Energin sprudlar och jag känner mig så himla glad!!
Denna energi kommer mer och mer och när jag provar kläder, som har har hängt LÄNGE i min garderob, så bara dom slinker på kroppen :).
En obeskrivbar känsla och jag har ett stort leende på hela tiden.

Idag ska jag arbeta kväll och i morgon ska jag åka till Göteborg och pussa på mina älskade barnbarn igen. Även mina barn får stå ut med både pussar och kramar men dom är vana vis att deras mamma är sådan :).

Kommande helg ska jag få äran att passa mina älskade barnbarn fre-sön och jag ser väldigt mycket fram emot detta. Min dotter och hennes sambo ska äntligen få en hel helg själva och jag är övertygad om att dom verkligen behöver denna egentid nu. Jag kommer ihåg själv när mina barn var små att det var inte alltid att min kraft och energi fanns där men då kom alltid min mamma och pappa och avlöste. Jag vill även göra så för min dotter (även mina andra barn när dom får egna barn). Jag känner ju också att jag har mycket lättare att leka med mina barnbarn på golvet nu för min kropp tillåter detta! Jag får inte lika ont längre och jag kan lättare komma upp och ner från golvet. Jag jublar varje gång jag märker detta.

Måndag den 19 oktober fyller min älskade dotter år och denna dag ska jag även till Sahlgrenska och väga mig igen. Nu är det 3 veckor sedan och jag är såååå spänd över vad vågen kommer att visa. Egentligen är det ju ganska ointressant för jag känner väldigt väl att jag har gått ner ganska mycket i vikt men för att man ska få den där underbara kraften att fortsätta så behöver man ju få det där beviset på att man verkligen går ner i vikt. Jag ska också få umgås med mina kära vänner jag har på öarna utanför Göteborg och detta ser jag också väldigt mycket fram emot.

Mitt liv jag har idag är väldigt rikt på både kärlek, samvaro och mycket glädje och jag sätter mycket stort värde på detta. När jag tänker på hur bra jag har det egentligen så känner jag stor tacksamhet. Såklart är livet ofta en kamp och jag får ofta kämpa men det jag får tillbaka är mycket glädje och kärlek på olika sätt och ifrån både familj och mina vänner. Nu ska ni inte tro att mitt liv endast är en "dans på rosor" men jag har faktiskt fått lära mig att komma ur många negativa lägen och vända det till det bättre och detta har väl inte alltid vart så lätt men jag har verkligen viljan att inte stanna kvar i att vara negativ utan fokusera på att försöka vara optimist för ur detta föds faktiskt kraft. Jag har bevisat för mig själv att jag klarar mer i livet än jag kunde tro och detta styrker mig.

Nu väntar jobb :).
På återseende!
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar