söndag 11 oktober 2015

Ingelas viktresa dag 24, 25 & 26

Hej igen :)
Ja nu är det söndag och dessa tre dagarna har handlat om jobb och studier. Jag känner dock att jag verkligen mår bra av att hålla igång. Jag får dock inte motionera när jag jobbar för kalorierna räcker inte till då som jag får i mig. Detta är för att jag har ett sådant rörligt och krävande jobb inom vården. Jag saknar verkligen mina morgon promenader för den känslan som infinner sig efteråt är ljuvlig. Jag känner mig verkligen full av energi. Detta gäller ju bara under mina tre månader av endast VLCD kost. Efter dessa tre månader kommer jag att sakta men säkert få börja att äta igen och då också öka min motion sakta men säkert. Det ska bli skönt! 

Jag måste berätta att jag nu har provat en del kläder och även ytterkläder och varje gång jag gör det så blir jag så glad och lycklig! Jag kan komma i många kläder igen men många kläder får jag också lägga undan för dom är för stora! Helt underbart!!! Denna känslan är stor...
Det jag då kommer att tänka på att det inte är slut här...jag kommer ju att tappa ännu mer kilo. Detta är en svindlande tanke som jag inte riktigt kan ta in ännu men det behöver jag inte heller för jag tar en dag i taget och jag är tacksam varje dag att jag har klarat ytterligare en dag. 

Jag har också de senaste dagarna funderat en del över hur mycket man egentligen är kapabel till att förändra med sig skälv och sin kropp bara man vill och kan. För mig var det just viljan som jag hade funnit i mig själv och då föddes kraften att förändra min kropp för jag ville verkligen må bättre och få mitt liv tillbaka kändes det som i alla fall. 

Nu ska jag vila tills kvällsjobb stundar igen. 
På återseende :)
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar