torsdag 17 september 2015

Ingelas viktresa dag 2

Då har jag klarat dag 1 och är nu inne på andra dagen i min VLCD period. Gårdagen gick galant och jag mådde inte alls dåligt. Jag fick i mig all mängd vätska utöver mina 4 påsar. Jag har nu satt larmet på min telefon klockan 9, 13, 17 och klockan 21 för att få regelbundet intag av min flytande kost. Detta gör att när jag ska vänja kroppen vid mat igen kommer den automatisk att vara hungrig vid dessa tillfällen.
Jag springer på toaletter hela tiden och det är resultatet av all vätska som jag dricker och kroppen ska ha möjlighet att vänja sig vid denna mängd vätskeintag och när den gör det så kommer jag inte att behöva springa så ofta på toaletten. 
Detta är inte lätt att gå igenom och helst inte så länge som 3 månader och jag råder inte någon att göra detta utan hjälp från ett sjukhus. Orsaken till detta är att sjukhuset håller koll på mina värden under dessa 3 månader och likaså kan jag ringa dom vid frågor eller om något känns fel. Vad som är mycket viktigt i denna process är att göra allt som dom säger att jag göra. Inte hoppa över något för då är risken att jag inte kommer att varken må bra eller lyckas heller för den delen. Dom har haft många patienter innan mig som dom har hjälpt och jag är fantastiskt tacksam över denna chans till ett bättre lättare liv. 
Nu vidare ut i trädgården och röra på mig för detta är också mycket viktigt att komma ihåg. Måttlig mild motion 1 timma per dag.
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar