måndag 14 september 2015

Snart där...Ingelas viktresa

Ååhhhh nu är jag snart där... Jag räknar nästan timmarna nu. Det känns mycket spännande och på samma gång lite skrämmande. Jag säger ju adjö på ett sätt till min överviktiga kropp och på samma gång välkomnar jag min viktnedgång då jag har mått ganska dåligt under en så lång tid. I morgon åker jag till Göteborg och sover över hos mina föräldrar och på onsdag morgon ska jag infinna mig på Obesitasavdelningen på Sahlgrenska universitetssjukhuset klockan 8.30. Då startar vi med att dricka min första flytande måltid. Jag är ju redan klar med mitt val av leverantör, Slanka, och dessa påsar kommer att vara min ständiga följeslagare nu under de tre följande månaderna. Det känns dock skönt att dessa Shakes smakar så gott och att jag får hjälp både ifrån Sahlgrenska men också från Slanka som jag bara skickar iväg ett mail till eller ringer. Det känns gott att jag har detta stöd. Jag har också tagit ett s.k "Förefoto" som jag kan gå tillbaka till när det kanske kommer stunder där det känns svårt. Jag ska också förbereda en lista som ska hänga i köket där jag kan skriva av mig varje gång jag längtar efter någon speciell mat eller dylikt. Jag skriver in datum i en kolumn och sedan skriver jag i vad jag längtar efter i en kolumn bredvid. Detta är för att få utlopp för min eventuella abstinens gällande både mat och socker. Jag är övertygad om att sockerbegäret kommer att vara svårast att bli av med. Denna lista är min egna ide då jag har funderat över hur jag ska få ut min abstinens på ett bra sätt. Jag kan också se hur ofta och vad jag längtar efter och hur mitt begär trappas av. Mycket intressant att se...

Nu ska jag snart sova för jag behöver skriva mer på en tenta innan jag kör till Gbg i morgon.
Sov gott och var rädda om varandra.
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar