onsdag 16 september 2015

Starten på Ingelas viktresa

Idag har jag inlett min VLCD period på 3 månader med hjälp från Obesitasavdelningen, Sahlgrenska universitetssjukhus i Göteborg. Efter dessa 3 månader startas sakta men säkert 3 ytterligare månader med att väva in måltider med jämna mellanrum. Följande gäller dessa första 3 månader:
4 Shakes (Slanka) per dag. Minst 2,5 liter vatten per dag. Jag får dricka kaffe, Ramlösa och fun light saft. Jag ska promenera 2 x 30 min varje dag eller 30 min promenad och annan mild motion i 30 minuter. Ingen hårdträning då detta kan vara farligt då jag bara äter 680 kalorier per dag. Med påsarna från Slanka så blir det lättare för dom smakar så himla gott.
Jag har en egen sjuksköterska och dietist som kommer att hjälpa och stötta mig i alla lägen. 
Andra hjälpmedel som jag har kommit fram till själv är en lista jag ska fylla på varje gång jag är sugen på mat, godis mm så ska jag skriva ner detta på denna lista. Datum och vad jag är sugen på. Detta för att jag då kan få ut begäret ur mitt system och på samma gång skriva av mig vilket är en mycket stor hjälp för mig. Jag kan också efteråt titta tillbaka på listan och få bekräftat vad jag åt innan min VLCD period och vad faktiskt skulden var till min viktuppgång. Alltså "fel mat".
Jag har även andra projekt på gång som håller mig sysselsatt när jag inte arbetar som t.ex. mina studier.

Nu är jag äntligen igång och jag har sådan kraft och energi inombords så jag känner mig redo att lämna mitt gamla osunda liv bakom som gjorde mig tung och jag välkomnar med stor lättnad och glädje mitt nya kommande liv som sund och många kilo lättare.

Nu kör jag så det ryker! :):)
Kramar Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar