fredag 18 september 2015

Ingelas viktresa dag 3

Ja nu är dag 2 över och dag 3 här. Dom sa på Sahlgrenska att dag 3 oftast är värst med huvudvärk och viss yrsel som kan dyka upp och jag har verkligen förberett mig på detta ifall jag skulle känna av dessa symtom. Men icke...än har jag varken ont i huvudet eller känner mig yr och jag är bara tacksam så länge allt känns bra. Jag känner framför allt att all den överflödiga vätska jag tydligen gått runt med länge nu har avlägsnat sig från min kropp och i morgon inleds den berömda "ketonfasen" där äntligen fettet börjar att minska sakta men säkert. 
Tro det eller ej men jag känner mig så pigg och alert! Känns så skönt! Min lista över önskan om "felmat" hänger än så länge tom i köket men det kommer säkert lustar efter felmat under denna period. 

Jag mår super alltså och jag är så tacksam för varje dag jag känner så här. Första del-etappen blir nästa fredag då jag ska tillbaka till SU, Obesitasavdelningen på kontroll och för att väga mig. Vi får se hur mycket jag har gått ner i vikt då. 

Jag har i detta inlägg infogat ett foto på en annan väldigt god smak nämligen jordgubb och jag måste trycka på de goda smakerna som Slanka har. Detta är en mycket viktig sak i denna VLCD period för mig. Jag lider aldrig av att något smakar illa. 

Nu ger jag mig ut i denna fantastiska fredag och mår så bra!
Kram på er /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar