onsdag 23 september 2015

Ingelas viktresa dag 7 och 8

Dagarna går fruktansvärt fort och nu har jag tagit igenom dag 7 och 8. Jag har klarat att arbeta och även varit på kurs. Min viktresa kräver en del planering och detta har jag fått erfara ganska ofta. Jag måste hela tiden se till att dricka min "mat" på bestämda klockslag och dricka minst 2,5 l vatten eller annan vätska för att få ett flyt under dagen för att inte få de akuta hungerkänslorna och slippa yrsel eller illamående. Detta har jag faktiskt inte upplevt än och jag känner på mig att jag nog inte kommer att ha speciellt svåra problem med detta framöver...jag får väl i alla fall hoppas på detta.
Jag har skrivit med en väninna idag och hon skrev att: "ja du är en inspiration ska du veta, kan du avstå och äta alla mål som du gör, tänker jag att jag borde klara en påse :)" Jag är så himla glad om jag kan hjälpa någon annan med att både må bra och kanske stötta med mina upplevelser men också ge lite av min egna energi om det behövs. En annan bekant skrev till mig "Man ska hjälpa varandra" och detta håller jag verkligen med om. I morgon kommer min väninna till mig så ska vi ut på en promenad. Det är underbart att gå i skogen. Ibland får jag lust att slänga mig i mossan och bara ligga där och titta upp i träden. Insupa fantastiska dofter som aldrig går att återskapa eller att känna att man inte vill gå tillbaka för att hela naturen är så fruktansvärt vacker så man blir helt mållös.

Jag har också för andra gången beställt nya påsar från Slanka och även denna gången blev jag mycket nöjd och glad då leveranser gick fortare än planerat. Tack igen Slanka! Denna gången beställde jag jordgubb, mintchoklad, tutti frutti, grönsakssoppa och kycklingsoppa. Jag måste hela tiden tänka på att förändra mina smaker så jag hela tiden också upptäcker nya smaker för då förhindrar jag att hamna i tristessen. Nu är jag ganska medveten om detta och verkligen lägger märke till alla dessa signaler som t.ex. dofter som kan vara förrädiskt underbara och då använder jag min lista i köket där jag skriver av mig mina matluster :).

När jag nu går och lägger mig efter att klarat även den åttonde dagen så tänker jag på fredag. Fredag är dagen för första vägningen efter starten den 16 september. Spännande ska det bli för jag märker faktiskt redan på vissa kläder att det har hänt lite på kroppen.

Mitt hopp och min tro på mig själv att lyckas i denna viktresa börjar att ta form sakta men säkert. Jag har långt kvar till målet och ibland undrar jag om jag har tagit vatten över huvudet men den tanken försvinner ganska fort när jag märker hur bra jag mår!

Nu ska min sambo ta kort på mig vilket jag ska göra en gång i veckan för att till slut sätta ihop alla foto till en "timelaps" så jag kan se utvecklingen vilket också är en fantastisk hjälp. Jag återkommer också fredag med hur mycket jag har gått ner i vikt.

Sov gott och kom ihåg att vara rädda om varandra och stötta varandra i er vardag.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar