fredag 28 augusti 2015

Ätafelkänslan :) tankar inför Ingelas viktresa

Ja nu är det jobbhelg och även träff med föräldrar, barn och barnbarn. Härligt! Varje gång jag arbetar helger så blir jag påmind om min vikt. Vi arbetar långa pass på helgerna och när man är tung tar ryggen stryk på olika sätt. Varje gång jag ska böja mig ner och göra något gör det ont överallt och jag är på väg att tappa andan. När jag sen ställer mig upp blir jag yr. Allt är i vägen, man känner sig irriterad på sig själv, allt känns bara jobbigt.
  Men...inte länge till!!! Denna jobbiga känsla lägger jag till i den där banken som jag påminner mig själv om...alla dom där jobbiga momenten som jag upplever som tung alltså. Dom tar jag fram och påminner mig själv om. 
  Av naturliga skäl tänker jag på min VLCD tid, som inleds snart, mer och mer. Försöker förbereda mig så mycket det går. När jag t.ex. äter något fel försöker jag komma ihåg den där jobbiga känslan efteråt. Den där känslan när man nästan kräks både av sockerchock men också känslan av illamående eller ont i magen. Ingen njutbar känsla alltså. Nä...jag längtar så fruktansvärt efter att mår bra och känna mig rörlig och energisk igen.

  Nu väntar ett långt arbetspass i morgon så jag säger natti och sov gott :)
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar