måndag 10 augusti 2015

Lite av varje...

Nu skriver jag igen när timman är sen...ett skönt avslut på dagen innan jag ska sova har jag förstått på mig själv. Att skriva av sig lite tankar och upplevelser mår jag tydligen bra av och förhoppningsvis blir även sömnen bättre med tiden. Jo...det är ju faktiskt så att oro över olika saker gör ju att i alla fall jag kan ha svårt att falla i sömn och även att jag ibland vaknar "femtielva" gånger per natt. Oron jag pratar om är faktiskt ganska ofta vikten och kroppsliga värden som har förändrat sig till det värre sedan jag har gått upp i vikt. 
  Jag har alltid haft lågt blodtryck i hela mitt liv. Men inte nu...jag upptäckte att mitt blodtryck var för högt när jag var i ett annat ärende hos doktorn. Snacka om "wakeupcall"...
  Mitt blodsockervärde har också stigit. Ännu en påminnelse att nu är det verkligen dags att gå ner i vikt. Kirurgen jag träffade på Obesitasavdelningen sade att om jag ingenting gör åt min vikt nu, kommer jag att vara diabetiker inom ett år! Paniken steg ofantligt! Dessa ord tänker jag också väldigt ofta på. 
  Jag har ju så många viktiga anledningar att gå ner i vikt och det är bland annat dessa anledningar som gjort mig väldigt rädd. 
 Jag vill inte bli allvarligt sjuk för att jag inte går ner i vikt!! Vad är detta för trams!! Skärpning Olsson!! Ja, det är mycket som far igenom huvudet. 

  En annan sak som också är så ofantligt intressant är hur vi människor tittar på oss själva och hur vi tittar på andra. Vad är det vanligaste vi ser när vi tittar på oss själva? Ja, jag kan bara säga vad jag själv ser och detta är ju inget bra på grund av min övervikt. Jag ser dock inte på andra med samma ögon, utan man är ju så ofantligt upptagen med att kritisera sig själv och alla andra är ju så smala och fina!!
  Man är bra konstig...men synen på mig själv kommer förhoppningsvis förändras när jag går ner i vikt. Nu har ju vi människor svårt att uttrycka något bra om oss själva, vilket är synd för jag tycker faktiskt att vi alla nog hade mått lite bättre om vi kunde lära oss att tycka om oss själva lite mer. Vi alla kanske skulle ställa oss framför spegeln varje morgon och utbrista: "Åh vad vacker jag är"!! Vi alla kanske skulle må bra av det. 

  Nej... Nu måste jag få släcka ögonlocken och få lite sömn...skönhetssömn...hahaha

Natti och sov gott och glöm inte spegeln i morgon!
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar