torsdag 13 augusti 2015

Hjältar

Igår skrev jag om att jag och min sambo skulle gå ut i mörkret och se om vi kunde se något meteoritregn...vi gick ut och satte oss jämte varandra mitt i trädgården i varsin solstol och fällde bak ryggarna och stirrade rakt upp i himlen. Jag har nog aldrig sett så många stjärnor och vips kunde vi se detta spektakulära skådespel! Sååå vackert! Vi såg säkert 7 st som brände iväg (jag vet inte hur jag ska förklara bättre). En stor prick flög iväg med en svans av glöd. Helt makalöst!

  Jag har döpt detta inlägg med ordet hjältar. Hjältar kan vara olika människor eller kanske djur också för den delen. I mitt fall så inträffade en incident för en tid sedan och mina hjältar var hemma hos mig ikväll och fikade. En känsla av otrolig tacksamhet finns hos mig för dessa människor. 
  En annan i mitt liv som också är en hjälte, är min sambo. Han är i skrivandets stund ute och släcker en brand. Han är deltidsbrandman i den by vi lever i. Detta larm är det andra bara i dag. Tacksamheten infinner sig även här. Dessa tappra hjältar som kommer till oss alla i olika krissituationer när vi behöver dom. Det kan vara brand, trafikolyckor mm. 

  Idag har jag packat för att åka iväg på jobb över helgen. Jag arbetar f.t extra inom vården då jag utbildar mig till undersköterska. Jag arbetar fredag, lördag och söndag. På måndag bär det hem till byn igen där jag bor. 
  Nu måste jag avsluta och ber att få återkomma i morgon :).

  Sov gott och var rädda om varandra.

Kram Ingela 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar