onsdag 12 augusti 2015

Musik för själen

Denna dagen har kantats med mycket "själavård". När min sambo kom hem från jobbet föreslog han en tur till en veteranträff ca 1,5 mil från vårt hem. Detta var ett mycket trevligt förslag för vi fick både se och höra både fina gamla bilar och häftiga mc. Åh vilket ljud...musik för själen när dessa mc startar...nu snackar vi ju då mr Harley Davidsson då...:):):)
  Jag ska då erkänna att det fanns många andra sorter dom också var otroligt fina. 

Nästa del av dagens "själavård" bestod av gruppen Rolandz sommarturné 2012, som visades ikväll på tv. Jag älskar musik  som jag blir glad av och detta är så kul att titta på! Robert Gustavsson är ju helt otroligt bra! Ett leende över läpparna en hel timma.

  När jag ändå är inne på ämnet musik så måste jag även nämna att jag fullkomligen älskar att dansa! Tyvärr har min övervikt gjort sig påmind de sista gångerna då jag har tagit en svängom och det är så irriterande att inte kunnat dansa så mycket jag vill på grund av hjärtat har hållit på att hoppa ur kroppen och vart på väg att ta en "hambo" själv...och andningen har lagt sig snodd någonstans i ryggraden...ni kan ju fatta själva...men nu blir det ju ändring på detta med. I och med viktnedgången kommer jag ju att kunna dansa igen! Jippi!!! Musik och dans är verkligen själavård på hög nivå. Jag lyssnar på musik i bilen, när jag städar, bakar, ibland när jag jobbar i trädgården, när jag tar mina promenader, ja så fort jag bara kan.
  
  Nä...nu ska vi ut i trädgården och titta efter meteorregn. Ja...ni läser rätt...:):) dom sa nämligen på nyheterna att chansen var stor att se detta fenomen mellan kl 23-04 ca. Så ut med er och kolla! 

Jag säger tack för idag med ett leende på läpparna och önskar er god sömn.

Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar