lördag 8 augusti 2015

Inledning

Hej alla där ute...

Detta är mitt första inlägg i min nya Blogg. Varför har jag då börjat blogga kan man undra?

  Jo...för det första ska jag genomgå en stor förändring i mitt liv med början den 16 september 2015 då jag ska inleda en period av flytande kost i 3 månader i samråd och stöd från Obesitasavdelningen på Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg. Efter dessa 3 månader kommer jag att börja väva in 1 måltid var tredje månad. Projektet kommer att fortlöpa ca 1 år. Min läkare sa till mig att "se det som att du kommer att starta om din kropp". Jag tänker mycket på dessa ord. Starta om...
  Detta är ju inte endast ett s.k 1-årigt projekt för mig utan faktiskt en början på "resten av livet resan". Jag lägger inte ner all denna kraft och energi på detta projekt under endast detta första året och sedan börjar äta som jag gjorde innan...Då blir det bara spill av kraft och energi.
  Jag är också fullt medveten om att det inte blir en "enkel" resa men jag har mobiliserat så mycket styrka, positiva tankar och är så himla "taggad" så jag SKA LYCKAS!! För er som inte känner mig så kan jag också meddela att jag är ganska enveten...:)

  Denna förändring kommer troligtvis (och förhoppningsvis) att göra så jag förlorar ganska många kilo. Jag har under ca 1 år funderat och gått på flera samtal på Obesitasavdelningen, Sahlgrenska med både sjuksköterska, dietist och faktiskt också med en kirurg. Vid dessa samtal har jag fått ställa alla dom där frågorna som man går runt med och kanske inte vågar fråga annars...jag ställde dom ändå. Detta är ett måste för alla anser jag för det är just dom där innersta frågorna man går runt med som är så viktiga att ställa. Jag måste också ge en eloge till denna fantastiska personal på Obesitasavdelningen för dom är verkligen guld värda.
  Jag har också ett enormt stöd från mina nära och kära och detta är jag enormt tacksam för.

  Min viktnedgångsresa vill jag skriva om och förhoppningsvis kan mina ord, upplevelser och tankar göra både att jag själv kan ta mig igenom min viktminskning med bra resultat men också andra som kanske är i samma sits kanske kan ha nytta av det jag skriver och upplever. Vi kan hjälpa varandra...

  Jag kommer inte endast att skriva om min viktnedgångsresa utan också lite blandad kompott gällande både barn, barnbarn, studier vid 50 års ålder och sist men absolut inte minst...klimakteriet...
  Klimakteriet är faktiskt en ganska så rejäl resa i sig själv och jag kommer garanterat att göra många inlägg gällande detta kombinerat med min viktresa.
 
Jag avslutar här och återkommer inom kort :)
Hej på er och hoppas ni får en fantastisk resterande helg.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar