onsdag 19 augusti 2015

Farväl till maten

Idag har tankarna varit många gällande min kommande period med endast flytande kost. Ibland infinner sig en stor oro över hur i hela fridens namn ska jag fixa detta?...men lättnaden tar över då jag är så säker på att jag kommer att må så mycket bättre när jag väger mindre. Då menar jag inte bara utseendemässigt utan mestadels för att jag inte längre orkar med att vara så tung. Det tar på krafterna och det går ut över så mycket i livet som blir negativt. Jag har idag känt av värk i både rygg och knä och denna värk blir så påtaglig när jag inser att min vikt har slitit så på min kropp. 
  Lyckan är mäktig när jag tänker på att om ca 3,5 månad kommer jag att förhoppningsvis kommer att vara mycket lättare. 
  Jag kommer också på mig själv när jag äter viss mat att jag på ett märkligt sätt tar ett slags farväl för jag är fullt medveten om att jag inte kan äta som jag  gjort fram till nu, efter min viktnedgång. Men när jag tar detta märkliga farväl så kommer den där välbefinnande känslan av att äntligen kommer jag att må bra och på något konstigt sätt känna mig "renad". Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men min övervikt är ju inte direkt min vän...tvärtom...en otrevlig ovän som jag äntligen ska bli av med.
 
  Jag tittade i mina garderober idag då jag städade och insåg ganska snart att min viktminskning även kommer att föra med dig en total utrensning av kläder. Tänk att jag kanske kommer att kunna ha st 38-40...ja, vi får väl se på vilken storlek jag slutar på. Detsamma gäller ju både skor, stövlar och även ytterkläder. Problemet är ju att jag helst inte vill köpa en massa kläder under tiden jag går ner i vikt men jag kan ju inte heller gå runt i för stora kläder... Tankarna är många men alla dessa funderingar slutar alltid med att jag blir glad och ännu mer förväntansfull och på samma gång samlas ännu mer kraft! 
   
Nu säger jag godnatt och sov gott
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar