tisdag 18 augusti 2015

Uppdatering

Hej igen :)
Så var jobbhelg förbi och skolan startade idag igen. Livet intar sina vanliga rutiner. Vart tog denna sommaren vägen? Jag har jobbat hela tiden på ett korttidsboende och jag har haft det så bra! Fantastiska arbetskamrater och väldigt intressanta arbetsuppgifter. Jag har verkligen inte lidit av att ha arbetat hela sommaren. För att vara helt ärlig har väl det dåliga vädret hjälpt till en del. Nu när vi äntligen har fått fint väder har jag ju möjlighet att välja tidpunkt för mitt pluggande och detta är det bästa med att studera på distans. Jag kan plugga var jag än befinner mig, bara jag har tillgång till dator och jag kan välja när, beroende på aktiviteter på dagen.
  Jag måste dock tillägga att uppgifterna är ganska krävande och inte lätta så när jag väl pluggar så blir det några timmar varje dag och ibland sena kvällar/nätter.
  Jag är väldigt tacksam över mitt beslut att skola om mig till USKA för känslan i kropp och själ efter ett arbetspass är härlig när man har möjlighet att både vårda och hjälpa en medmänniska.
  
Jag har nu kommit igång med promenaderna igen och jag njuter varje gång när jag är ute i friska luften. Det är medicin för hela kroppen och jag har nästintill en euforisk känsla inom mig efter  varje pass. Jag försöker variera mig gällande var jag promenerar för att förhindra att jag ska tröttna. Promenaderna i skogen är de bästa då jag både får uppleva alla ljuvliga dofter, vacker miljö och kuperad mark så när jag svettas av allt kämpande kan jag på samma gång njuta av allt annat. 

  Det närmar sig med stormsteg gällande den 16 september och flytande kost och jag kommer på mig själv att jag tänker 
"Åååhhhh vad gott det ska bli"!! Detta är ett gott tecken och jag är väldigt tacksam över att jag känner så för jag inbillar mig att det går mycket lättare då. 

  Nu är det dags att möta John Blund så jag önskar en god natt.
På återseende :)

Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar