fredag 14 augusti 2015

Studera

God kväll igen :)
Jag är då 51 år i år....hur ska man känna sig då? Finns det någon mall någonstans där man kan hitta varje ålder till vänster och till höger regler för varje ålder :):). Nä..tror inte det. Varför jag börjar så här denna kväll är för att jag tror mig förstå att detta ämne (ålder) har etsat sig fast för hårt i oss. 
  I september 2014 började jag studera till undersköterska. Ett konstigt val säger en del och en del tycker det är häftigt! Men oavsett vad alla tycker så avslutas deras mening (ca 80 % av alla) oftast med.."i din ålder". :):):). Vadå i min ålder?? Jag fattar ju vad dom menar, och jag vet också att ingen menar något illa alls utan dom flesta tycker det är både duktigt och kul! Men dock kommer den där meningen. 
  När jag bestämde mig för att skola om mig gick jag mest efter efterfrågan på arbetsmarknaden i den regionen jag bor. Då såg jag att antingen ska jag bli lärare eller undersköterska. Valet här var lätt!
 Jag skulle aldrig kunna tänka mig att arbeta som lärare men jag är väldigt imponerad över de som har både tålamod och kraft för detta yrke. 
Drömmen om att bli Undersköterska däremot har funnits med inne i önskerummet i hjärnan. Valet var alltså väldigt lätt. När jag nu på tisdag inleder näst sista terminen på min utbildning så är det endast glädje och positiva förväntningar som infinner sig hos mig. Det är så kul att plugga..."i min ålder :):):). 
  När jag då nästan exakt 1 månad senare inleder min viktresa så känns det rätt skönt att ha läxor, prov, uppdrag och tentor att gräva ner sig i när man kanske behöver avledas från eventuella hallucinationer om mat :):)...nä så illa blir det inte men skönt är det i alla fall att alltid ha något att greja med i dom där hungerstunderna.

Nu säger jag natti igen och önskar er alla en fantastisk sömn :). 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar