måndag 31 augusti 2015

Inför Skottland resan och Ingelas viktresa

Hej igen :)
Nu har jag återvänt till hemmet efter en lång jobbhelg. Många timmar är gjorda men jag tycker det är en fantastisk arbetsplats och då tänker jag inte endast på lokalerna utan också mina härliga arbetskamrater och miljön vi arbetar i och alla mina medarbetares kunskaper som jag verkligen respekterar och är mycket stolt över att få ta del av. Dessa jobbhelger går väldigt fort när man trivs så gott på arbetsplatsen. 

  Nästa måndag reser jag och min yngsta dotter till min son i Skottland. Längtan är stor och vi båda ser verkligen fram emot denna resa. Det ska för det första bli underbart att få umgås med min son i 5 dagar men också få se var han bor och såklart också träffa hans sambos familj. Åka på lite turer och se omgivning och diverse olika turistmål ska också bli trevligt. Shopping såklart! :):) men jag ska inte shoppa kläder....för 5 dagar efter vi har kommit tillbaka till Sverige inleds min VLCD period. Jag ska däremot shoppa andra trevliga saker. 
  Tänk...det närmar sig med stormsteg nu och jag samlar mycket kraft och energi och ju närmare jag kommer den 16 september, ju mer energi bubblar i kroppen känner jag. När jag nu har testat olika smaker av en speciell leverantör så känner jag mig lite lugnare då dom har smakat väldigt gott. Jag och min sambo har också pratat mycket om just den första tiden och vi båda har försökt att försöka tänka oss hur det ska bli. Jag är övertygad om att jag måste hålla mig sysselsatt med olika saker och min sambo är införstådd med att jag kommer att behöva mycket stöd. 
  Detta är ju en resa också...min egna speciella viktresa som jag en gång för alla packar inför. Skillnaden med denna resan är att jag kommer endast att packa ner och aldrig mer packa upp min gamla packning. Däremot tänker jag handla helt nytt bagage med kläder när jag landar i december...

Jag önskar er alla en god natt. Krama varandra.
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar