måndag 24 augusti 2015

Energi

Idag har jag upplevt igen hur en annan människa kan överföra positiv energi endast genom text. En vän skrev till mig att han visste att jag skulle fixa min viktresa. Men jag tror att det var sättet han skrev det som gav mig extra energi. Han var rak i sitt budskap och han har nyligen själv genomfört en resa som han ska vara oerhört stolt över. Oavsett så gav hans ord mig en rejäl "kick" och denna energi gick oavkortat till min bank jag sparar allt sådant i. Denna bank kommer att öppnas lite då och då när det behövs från och med den 16 september.
  Jag vet också att mina övriga nära och kära finns där när det behövs och detta är jag ju så enormt tacksam över. 
  
Idag har det regnat av och till så studierna har prioriterats och detta var välbehövligt då jag ämnar att försöka ligga lite före med läxorna då jag snart ska flyga till min älskade son i Skottland.   Jag längtar sååå efter detta! Min son flyttade dit med sin kära sambo för ca 1 månad sedan och jag är så glad över att dom vill testa vingarna innan dom sätter dig till ro med barn o.dyl. Jag längtar dock väldigt efter dom men så är det när sina barn växer upp och vill prova på vad livet kan ge. Vi mammor får lov att längta men inte hindra. Vi kan däremot hjälpa och stötta när det behövs och alltid älska våra barn villkorslöst. Ibland behöver vi guida våra barn och kanske även visa vägen i vissa lägen. Vi kan visa med klarhet vad som är rätt och fel. Min son sa till mig för ett tag sedan: " mamma du har alltid sagt: "gör om gör rätt" när vi gjorde något galet. Dessa underbara barn :) jag känner mig verkligen rik när jag tänker på mina barn och barnbarn! 

  Nu säger jag natti igen och önskar er alla en god natt och en trevlig kommande tisdag med allt vad den innebär. Var rädda om varandra.
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar