söndag 9 augusti 2015

Tankar


Idag har jag varit på 4-års kalas hos mitt äldsta barnbarn. Jag kan knappt förstå var dessa 4 år har tagit vägen. Men när jag tänker på att tiden går så fort så hjälper detta mig då jag inser att de första tre månaderna med flytande kost kommer ju också gå med samma rasande fart...😊...
  En annan tanke och även önskan jag ofta har när jag leker med mina älskade barnbarn är: "tänk om jag ändå var lite mindre och mer rörlig"...nu inser jag att förhoppningsvis i mitten på december kommer jag också kunna sitta på golvet och leka med dom...utan att nästan kräkas när man ska ta sig ner och upp igen 😊😊. Detta stärker min vilja att lyckas kolossalt! 
  
  Likadant tänker jag när jag ska böja mig ner och knyta mina promenadskor....jag nästan svimmar innan jag är färdig. 
  Mina tankar går också väldigt ofta till min värk jag har i kroppen pga min Fibro myalgi. Jag vet att jag kommer att må mycket bättre när jag har blivit av med alla kilon. 

  Summan av allt blir ju fantastiskt! Det är denna tanken som måste bära mig igenom de (säkert många) helvetes dagar som kommer att infinna sig då jag säkert är nära att ge upp. Men inte då!! Jag ska klara det!!! 

  Jag var på KappAhl för ett tag sedan med min dotter. Redan då visste jag vad jag skulle gå igenom i höst. Jag har ju under en ganska lång tid fått hålla mig på den där plussizeavdelningen gällande storlekar och känslan när jag går över till avdelningen för vanliga storlekar infann sig ett lyckorus. Alla dessa fina kläder jag kommer att få plats i! 😊 Denna känsla sitter också kvar...och som jag ska tänka när dom svåra stunderna kommer.

  Nu säger jag natti 💤 och önskar er alla en bra kommande vecka även om eventuell semester är slut och vardagen knackar på dörren igen efter lång ledighet. 
  
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar