onsdag 26 augusti 2015

Längtar efter inledningen av Ingelas viktresa

Ja då är jag här igen :). Denna dagen har verkligen kantats av olika slags längtan, men den längtan som har vart värst är längtan efter barn och barnbarn. Det brukar alltid axellerera när jag närmar mig tidpunkten för att träffa dom igen vilket jag ska i den kommande helgen. Det är tur att det finns medel att både prata och se dom när man befinner sig långt från dom. Likadant gäller min son som ju flyttat nyligen till Skottland.

  En annan längtan som skavt i min kropp och själ idag är längtan efter att bli och känna mig lättare och mer rörlig. Uppleva den där härliga energin som strömmar tillbaka i kroppen för varje kg som jag går ner. Hade jag fått så hade jag redan börjat själv med VLCD dieten men doktorn sade uttryckligen till mig att inte börja själv för då skulle det tydligen finnas risk för att jag skulle tappa fokus när jag väl startar hos Sahlgrenska. Såklart gör jag som doktorn säger och öppnar inte min kraft- och energibank förrän den 16/9. Jag kan ju också nämna att jag testat ytterligare en smak (Shakes) från samma leverantör som jag skrev om igår. Resultatet var mycket bra. Den påsen hade smak av jordgubb och även den var mycket god! Varför denna otroliga längtan har utmärkt sig med hull och hår även idag är även för att min värk i kroppen har blivit mycket sämre dom sista dagarna. Jag är endast smärtfri ca 2-3 timmar efter jag har promenerat. Det gäller verkligen att övertala kroppen varje gång jag ska ut för det gör verkligen jätteont varje steg jag tar de första 50 meterna. Jag är därför övertygad om att värken blir mindre när kroppen inte behöver dra runt med för många kilo. Längtar...

  Det blir ett kortare inlägg ikväll för John Blund knackar på dörren och ögonlocken börjar att stängas :). Sov gott och var rädda om varandra. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar