söndag 23 augusti 2015

Glädje

Ja då är det måndag igen och ny vecka. Helgen som var har varit innehållsrik och det känns som glädje och social samvaro har stått i fokus och detta är härligt för kropp och själ. Jag och min sambo har umgåtts med kära vänner både fredag och lördag kväll, shopping i stora staden hela lördagen och igår så fick vi njuta av sol och bad. 
  Igår kväll fick vi också klämt in en "power walk" på 5,5 km som gick igenom skog med kuperad terräng, igenväxta stigar, sandstig, grusstig och till sist asfalt. Jag är inte vältränad än, så denna promenad var otroligt kämpig men jag har en sambo som stöttar och talar om att jag fixar det och detta är så skönt! 
  Dessa promenader gör att jag mår så himla bra efter. Jag har Fibromyalgi och värk dygnet runt, men efter varje gång jag har promenerat så håller sig den värken borta i flera timmar. Jag säger det om igen....tänk då hur skönt det ska bli när jag också är lättare!!! Den bank jag nu sparar all styrka, vilja, energi och "jag ska lyckas- tankar i är så laddad så jag välkomnar verkligen den 16 september. 
  Det känns i både kropp och själ att det är dags att ta farväl av "gamla" Ingela och jag välkomnar "nya" Ingela. 
  
  Jag har också börjat att prova mig fram gällande vilken sorts flytande kost jag ska dricka. Jag har beställt ett provpaket från en leverantör som jag nyligen testade och den sorten smakade så gott! Det finns många leverantörer och märken men i mitt fall gäller det ju en väldigt lång tid jag ska gå på flytande kost så smaken är så viktig! Jag får se vilken det blir, detta ska också bli spännande.

  Nu ska jag be att få tacka för mig för studierna väntar på att få bli överfallna av min penna :):), ingen ro, ingen vila :), men kul är det och det sprider glädje!

Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar